3 Ocak 2012 Salı

Oyuncaklı Ağlayan Pasta

Evet bügün ev hanımı rolunü üstleneyim dedim ve bir ağlayan pasta yapmak için sıvadım kolları. İçinden oyuncak çıkmayacak ama bi oyuncak yapacak bu pastayı. Uzun zamandır bir çırpıcı istiyordum şöylee köpürte köpürte yumurta ve şekeri çırpayım kekler yapayım falan die. Kavuştum çok şükür oyuncağıma. Ama ona ısınamadım, nedense geldiğinden beri üvey evlat muamelesi yapıyordum. Sanırım ilk çırptığı mercimek çorbasının benim süzgeçten geçirdiğim kadar ince olmayışı onu bu konuma getirdi. Ve bugün oyuncağım kendini isbatlamak adına son derece mikemmel bir kek yaparken bakın nasıl mutlu etti beni, haksızlık etmişim ona:
  • Üzgünüm ama 1 su bardağı toz şeker ve 3 yumurtayı denildiği kadar da çok köpürtemedi,(aslında 4 yumurta gerekli ama ben kıyamadım, malum yumurta pahalı artık, öğrenci işi olsun :)
  • Arkasından eklenen 2 yemek kaşığı kakao, 4 yemek kaşığı süt, 1 kabartma tozu, 1 vanilya ve 1 su bardağını un'u tam çırpacaktı ki baktım bir avuç malzeme var kapta, hayatta tepsiyi kaplamaz diyerek mahsun bıraktığım yumurtanın yerini 2-3 yemek kaşığı süt ve yarım su bardağını geçer un ile doldurdum. Tabiki burda gerçekten çok müthiç bir çırpıcı olduğunu ispatladı bana, oyuncağımın 5 hız kademesi var ben 4. de çırptım keki, baya bi zorladım tabi dk larca, çikolata gibi oldu hamur bayaa hoşuma gitti
  • Bu pastanın malzemesi de kendide hafifmiş yağ falan da yok demeyin, en iyisinden bir paket çikolata sos arkasında yazdığı kadarda süt lazım. Siz baştan bi paket sütü hazırlayın. Pişirdikten sonra sık sık karıştırın üzerlenmesin diye. Bir kenarda soğusun.(Bazıları acımsı oluyor, ben Ülker amcanın sosundan kullandım, çook eskiden böğürtlenli sosla denemiştim bu ağlayanı ama iiiiyyyy oldu, yakışmadı krem şantinin yanına.)
  • Eğer krem şantiyi ucuz yollu olsun diye Bim den aldıysanız kutudan çıkan 2 poşet krem şantiye karşılık1,5 su bardağı süt kullanın, burda bu oyuncak daha da bir girdi gözüme, ve verin buzluğa soğusun kendini toplasın şanticik. (Tek poşet yetmedi ben denedim :s )
  • Kek pişti mi pişti, sıcakken önce dilimleyip sonra üzerine 1 su bardağı süt döküyoruz.
  • Tamamen soğuyan kekin üzerine krem şantiyi sürüp, soğuk çikolata sosumuzu da tamamen giydiriyoruz. 
  • Afiyet olsun :D
 Sanırsam ki basamak atlamadım ama ben zaten doğaçlama yapmayı severim, eksikse bile o öyle güzeldir benim için, o an ne geldiyse aklıma onu katarım, ilginç tariflerden hoşlanırım. Bir ara iyi dadanmıştım tahin, pekmez, bal, portakal kabuğu rendesi, ayva yada böğürtlen reçeli vs vs. ne bulduysam katıyordum. Hatta orjinali neydi tarifin bilmiyorum ama 1 su bardağı portakal suyu katmıştım bi keke. Eğer tahin katarsanız piyasada bunun benzeri piskevütler! var, onlara benzetebilirsiniz. Yapmadığınız, içinizde kalan namümkün olmayan herşeyi yapın bence, katmak istediğinzi herşeyi uyumlu bir şekilde katın ve 1 dilim kekle bile sevdiklerinizin kapısını çalın usulca :)
(Resimdeki portakallı topi topa gelince; çocuklara aldığınız abur cuburun çoğunu yemezler size kalır. O yüzden kendime göre alırım sanki ben yiyecekmişim gibi :)

2 yorum:

  1. keki yiyen biri olarak söylüyorum çok güzeldi ellerine sağlık hatta kardeşimle kavgasını bile ettik çünkü 2 dilim olanı ben yedim :)

    YanıtlaSil
  2. canım benim afiyet olsun, acemi (şansı) keki ondan tatlı gelmiştir. Aslında evde hafif saklama kabı bulamadım ondan o küçük zeytin kutularına koydum..Malum ağır gelince atabiliyorum çöpe :D

    YanıtlaSil